26 februarie 2011

Da' GRATIS imi permiteti?

Bine, n-am intrebat eu, au pus ei anunt "angajare dupa o perioada de proba de 3 luni de zile 
- perioada de proba nu este platita".
Desteptii care au spus-o erau cei doi foarte "importanti" "antreprenori" de la Advanced Ideas, o "agentie de online"http://www.bestjobs.ro/locuri-de-munca-content-editor-internship-cu-posibilitate-de-angajare/167010/2

Acum stati stramb si judecati drept: e pacat sa nu faci chestia asta, nu?
Tre sa fii chiar un pic mai destept decat fraierii care ofera comision sau care spun ca te vor plati cand "o merge firma".

In plus, "noul cod al muncii" ne permite sa angajam pe trei luni. Si daca tot ne permite, hai sa nu mai angajam si sa nu mai platim. Zicem ca e internship. Si ca sa motivam totusi omul sa vina la program si sa se straduiasca sa demonstreze ca e bun, hai sa-i zicem ca vom discuta despre angajare dupa aceste trei luni.



Sigur, "noul cod" inca nu este nou, e tot ala vechi, se vorbeste despre ANGAJARE pe 3 luni, nu de VOLUNTARIAT. Si cum m-as gandi eu ca ai sa ma angajezi dupa aceste trei luni, cand imi spui ceva de genul: ce faci tu nu e perioada de proba, ca am plati-o. Nu e nici internship, ca ar dura o luna. E PROSTIE!

Acum ma injur singura ca am fost dispusa sa fac si asa ceva. Ca sa nu mai stau in casa, sa am unde sa ies, am zis ca fac si chestia asta. MUNCA GRATIS TATA, ca pe bani multi iese din discutie, de bani putini cica-s prea buna, atunci gratis, ca mai am un pas si ma duc sa le platesc lor salariul numai sa zic ca am si eu job!

Pe bune, in ziua cand m-am dus la interviu, eram pe undeva printr-o cloaca a creierului meu si nu-mi placea ce era acolo. Asa ca am schimbat peisajul cu o cloaca reala de pe Mihai Bravu. Daaaa. Asa e. Era si la mama dracului fata de Drumul Taberei.

In fine, discutam noi despre editarea de continut, despre experienta mea, spun ei din prima ca sunt supracalificata pentru Facebook si texte pentru jocuri, imi spun inca o data ca nu ma pot plati...Mai vine si o Pitzi suparata rau pe viata, cu o mana de mort si cu un sictir pe fata de ziceai ca bause ceai de pelin.

Ce m-am gandit eu....fata o fi avut proasta inspiratie sa ceara si ea un ban in plus. Astia doi or fi reactionat prompt: draga, poate vrei sa pleci. Iti aratam ca gasim 339 de persoane dispuse sa vina sa munceasca GRATIS! Si iti demonstram va vor veni oameni pregatiti, nu oricum. Poate o sa vrei sa taci vreo 5 ani. Si cam asa a fost. Erau maguliti ca asa supracalificata am zis da domne', vin, ca poate imi schimb directia in cariera.

Pentru mine era o afacere foarte proasta: 2-3 ore pe drum zilnic, bani cheltuiti fara sa mi se deconteze macar transportul, o experienta de care nu aveam nevoie de fapt si pe care cu atat mai putin era necesar sa o obtin in felul asta, plus ca oamenii au uitat de programul flexibil si au zis clar ca se munceste de la 10 la 19 si vor seriozitate, nu oricum. Singurul castig era iesitul din casa si readaptarea la viata sociala de angajat.

Dupa toate nesimtirile astea, bomboana a fost ca nu s-au mai deranjat sa sune.

"Mishto", nu?

Un comentariu:

  1. Nu sunt ei de vina ci guvernul/parlamentul care nu emit o lege care sa interzica asa ceva! Daca nu ar fi legal, nu ar face-o sau daca tu ai accepta e problema ta. Perioada de proba se poate plati doar cu salariul minim pe economie dupa care urmeaza negocierea salariului real.

    RăspundețiȘtergere