04 octombrie 2016

To Door or to Next Door?

From door to door sau pe romaneste, din usa-n usa, am ajuns si la Next Door. O oaresce companie OK, cu sediul in Piata Natiunile Unite. Cautau un Marketing Manager si ne-am placut din prima.

Mie cel putin, mi-au placut cei doi parteneri cu care am discutat. Am inteles ca deruleaza actiunile de promovare pentru mai multe proiecte rezidentiale, ca se implica si in proiecte de constructii...
Am discutat frumos despre ce asteptari avem unii de la altii si m-a mancat pe mine in fund sa le zic ca as fi dispusa sa imi fac un PFA si sa lucrez part-time, eventual de acasa.

Ce sa fac... am avut si eu o scapare. Ma bantuie de multa vreme ideea asta a freelancing-ului, a pseudo-entreprenoriatului. Nu am apucat sa explorez ideile pe care le am si mi s-a parut ca ar fi un moment bun sa incerc. Surprise-surprise, tipii au fost de acord.

Dupa ce mi-au zis suma de inceput si pe cea pentru full time, a ramas ca vorbim peste cateva zile, in care urma sa ma interesez eu despre ce forma de organizare aleg, etc.
Am luat la telefon contabili, avocati, detinatori de firme si de PFA-uri, in incercarea de a obtine informatii care sa ma ajute sa iau o decizie. Cu cat sunam mai multi, cu atat intram mai adanc in ceata.

Parca nimeni nu stia sa imi spuna cap-coada totul despre fiecare tip de societate, ca sa pot sa imi dau seama care mi se potriveste. Unii ziceau ca SRL-d, ca nu platesti taxe. Intram repede pe net, ma uitam... da, nu platesti acum, dar tot banii aia ii dai peste 4 ani, cand pierzi statutul de debutant si treci la cel de SRL. Plus, anual trebuie sa reinvestesti 50% din profit. Banii nu ii scoti cum vrei tu, ca trebuie sa ai facturi.

PFA. Pana la urma, in pofida tuturor, pare a fi cea mai buna varianta cand vrei sa ai doar 2-3 clienti carora sa le oferi consultanta sau sa le postezi pe Facebook. Da' de unde... cel putin la oferta pe care o aveam eu, din suma pe care o plateau ei pe factura, imi ramaneau mie 1500 de lei. Somajul meu este de aproape 700. Pentru alti 800 de lei merita oare sa ma aventurez pe un teren pe care nu il cunosc si care e plin de capcane?

Cum urma sa ma descurc cu contabilitatea, astfel incat sa nu iau vreo teapa? La SRL-d trebuia sa platesc contabil, la PFA ma descurcam singura. Tot trecand pe la ANAF pentru adeverinta de venit necesara dosarului de somaj, am aflat ca inca mai am de platit 12 lei din veniturile de 200 de lei realizate din biroul de mediere pe care l-am inchis acum 3 ani!

M-am dezumflat complet, ba chiar m-am si speriat destul de tare! Recunosc ca nici acum nu m-as razgandi. Desi ne-am mai vazut o data, am mancat o pizza si am baut o limonada... le-am refuzat oferta. Cred ca a fost ori o chestie de blocaj psihic al meu, ori instinctul a avut ceva de comentat.

Din pacate, am o oarecare reticenta cu privire la entreprenorii care fac angajari :(. Inca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu