11 noiembrie 2016

2016. Sa fie oare 6 ani de pasi inainte?

Am inceput acest blog in 2010, dupa o concediere colectiva de mare angajament, iar timp de 5 ani jumate m-am bucurat la maxim de job-ul ideal pe care il gasisem cu greu. Dupa aceasta perioada de viata palpitanta (cu sare, piper, bune si rele), ma aflu din nou in postura de a cauta job.

Ma uit la postarile de acum cativa ani si caut sa vad in ce mod se aseamana cu situatia de acum. A trecut deja un an de cand am inceput sa prospectez piata muncii si trebuie sa spun ca vibe-ul este mult mai bun decat in 2010.

Observ cu bucurie urmatoarele imbunatatiri:
- A disparut intrebarea "unde te vezi peste 5 ani?";
- A aparut intrebarea "ce iti doresti sa faci, ce iti place sa faci, cat vrei sa castigi?";
- Se vede o grija pentru confortul angajatului: "unde locuiesti, cum vei ajunge la sediu?";
- Nu m-a mai intrebat nimeni daca am copii sau planuiesc sa fac in viitorul apropiat (sper ca nu e semn ca nu mai am nicio sansa! :));
- Am cunoscut foarte multi antreprenori tineri, cu opinii foarte moderne despre mediul de lucru;
- Doar HR-ii trecuti de 40 de ani ma mai pun sa detaliez povestea vietii de la prima zi de scoala;
- Se pune foarte mult accentul pe soft skills si pe ceea ce pot oferi companiei ca experienta profesionala si ca membru al echipei.

Ce cred eu ca poate fi imbunatatit:
- Apreciez spiritul antreprenorial si ii admir pe cei care il au. Insa, ca oameni de afaceri, i-as sfatui sa vada candidatii ca pe niste parteneri de afaceri. Din pacate, am sesizat ca exista o predispozitie spre a obtine consultanta gratis :(;
- Cred ca ne aflam intr-o perioada de "criza a varstei in HR" - avem pe de-o parte piesele mai vechi si depasite de vremurile in care traim, iar pe de alta parte avem tineretul care inca nu stapaneste prea bine tehnica unui interviu si identificarea competentelor.
- Banuiesc ca multe anunturi sunt fake. Am identificat si verificat in mai multe feluri ca multe dintre companiile care anunta ca fac angajari strang de fapt baze de date sau isi promoveaza pur si simplu serviciile.
- Ca sa nu iti pierzi timpul si sperantele aiurea, trebuie sa faci o verificare foarte atenta a companiei la care aplici sau la care vei merge la interviu.

Recunosc ca am mari emotii in ceea ce priveste urmatorul pas din cariera. Odata ce am vazut ce inseamna un job bun (nu perfect, bineinteles, dar bun), orice ar urma va fi comparat cu aceasta experienta.
Ca dupa un divort, ma gandesc. Si mai ales dupa o casnicie/ colaborare de 5 ani si ceva ... (???)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu