17 februarie 2011

Ne-am trezit ca nu mai sunt bani - Hai sa ii facem! (Reloaded)

Sa zicem ca exagerez un pic...sa zicem ca PR-ul este un instrument dedicat atragerii de fonduri si ca in mod normal este o activitate in care as avea rezultate. Totusi...PR este raspunsul la intrebarea "Cum faci din rahat bici"?

Clubul Livone - Ilie Nastase este un club de tenis de interes public. Numele este cel care m-a facut sa am asteptari mari si sa imi fac iluzii.

Mi-a cam picat fata cand am vazut ce e acolo si nu mi-a picat de bine ce era. Din contra.
Doua terenuri de zgura cu diverse fiare aruncate pe ele, 2 terenuri in balon si doua cosmelii cu birouri. Plus o baraca de toata jena. Ca spatiu era mai mic decat o "curtea scolii".

Doi domni m-au luat prin invaluire ca sa ma abureasca cu obiectivele postului.
Vor sa dezvolte un departament de marketing care sa atraga fonduri. Vor racola mai multe persoane care sa lucreze pe baza de comision din fondurile pe care le aduna.
Ceea ce este foarte bine! (imi explicau ei).

"Clubul va avea un sediu nou si ne trebuie bani si pentru acela si pentru alte proiecte pe care vrem sa le derulam. Sponsorizarile pot fi de orice valoare. Si daca ne da cineva 500 de lei e bine! Doar ca va fi comisionul mic si este interesul colaboratorului sa atraga fonduri cat mai mari. Ilie Nastase a obtinut de la BRD 400.000 de EURO!!!! Bineinteles ca a avut comision din ei. Va dati seama cat castigati de la sponsorizari de 60.000 de euro, etc.?"

(Nu m-am putut abtine si am scapat un zambet cat toata fata dar macar nu am ras in hohote.
Ilie Nastase e cine e si oricum e foarte interesant sa aflu cum se mai face o manareala din care castiga si banca si Ilie Nastase numai clubul nu; oare azi ar mai obtine aceeasi suma cu tot numele pe care-l poarta?
Visau sa atraga ca parteneri banci, societati de asigurari, Coca Cola, etc...Mastodonti dinastia care nu au bani saracii de reclama ca lumea si au nevoie de un banner pe un stadionas cu 50 de spectatori. Chiar si firmele mai mici s-ar inghesui sa dea bani unui club de tenis mai ales acum, cand le merge atat de bine tuturor celor care nu au dat inca faliment!).

"Au venit aici odata (nu mai stiu ce vip-uri de la Gazeta Sporturilor) si cand au ajuns inapoi la redactie si isi parcau masinile au vazut un Porsche in fata cladirii! Era masina fetei de la marketing! Care lucreaza pe acelasi sistem! Si-a luat Porsche din comisioanele pe care le-am obtinut din vanzarea spatiilor publicitare!"

(Alo, domnu'! Daca tu nu vezi diferenta intre hruba ta de club si GSP, deschide ochii! O fi avut fata aia bani de Porsche, nici nu ma mir daca stau sa ma gandesc ce inseamna GSP si ce inseamna un club de tenis pentru copii, care arata mai rau decat cele doua terenuri din Moghioros. Ba totusi ma mir sa fi avut bani doar din spatiile publicitare, cel putin in ultimii ani.)

"Va invit sa veniti luni sa ne spuneti cateva idei despre cum ati proceda daca ati fi angajata. Vor veni mai multi candidati si stam de vorba toti si apoi facem o selectie. Stiti cum e...cineva zice ceva si noi ne gandim: uite ce idee buna, nu ne gandisem la ea! Vedem daca este viabila sau nu si apoi angajam persoana respectiva."
(Stiu, am mai auzit dume din'astea).

"Sigur, multumesc pentru invitatie. Trebuie sa va spun ca pentru a va propune ceva concret si corect am nevoie de mai multe informatii iar cele de pe site nu sunt suficiente.
Targetarea firmelor pe care le contactam pentru a face donatii difera de la un proiect la altul. Modalitatea de promovare a proiectului si oferta pe care o lansati formelor difera de la caz la caz.. Este foarte greu sa vorbim concret cand lipsesc atatea informatii."

"Da da da, sigur ca fiecare proiect este diferit. Informatiile astea le veti primi dupa ce decidem sa colaboram. Noi vrem in prima faza sa ne spuneti cum se procedeaza. Sa ne spuneti cum ati face, ce le-ati propune firmelor, cum le-ati aborda, cum ii convingeti sa dea bani."

(N-auzi ca n-am cum sa iti spun daca habar n-am ce proiect vrei sa faci?
OK, vin si iti spun ca o sa le oferi la schimb spatiu de reclama pe undeva...nu stiu unde. O sa-ti faci o prezentare, colaboratoru' o ia in mana si pleaca pe coclauri sa ceara donatii si sponsorizari. Prezentarea si tipul de companii interesate se aleg in functie de proiect.
Gata, ti-am spus cum as face. Vrei mai mult de atat? Asteapta!)

Ca fapt divers mai adaug ca nu stiu in ce ar investi banii si de ce nu au facut nimic in acest sens pana acum. Am observat doar ca in curte era un microbuz gol, care a stat cu motorul pornit tot timpul cat am fost acolo. Poate au nevoie de bani ca sa arda gazul????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu